Om virtuel rekruttering og virksomhedsprofil på nettet – kursus

googleseralt.jpg
Virtuel rekruttering kræver mere end en god hjemmeside!
Der er rift om de små årgange, og de kommende medarbejdere vil i højere grad tjekke en virksomhed på det elektroniske spor, virksomheden efterlader på nettet, før de eventuelt giver sig i kast med at søge job.

Derfor er Virtuel rekruttering et ord, vi skal vænne os til. Det betyder naturligvis at rekruttere via nettet, men hvor det for de fleste hidtil nok har drejet sig om at finde mulige medarbejdere, headhunte og tjekke eventuelle kandidaters baggrund via nettet, kommer virtuel rekruttering frem over også til at omfatte den omvendte situation – selv at ”blive fundet og tjekket” som virksomhed.
Virksomhederne skal derfor fremover ikke tænke alene på deres statiske præsentationshjemmeside, men på hele det indtryk, virksomheden og de enkelte medarbejdere efterlader ude på nettet i forskellige mere dynamiske sammenhæng som onlinefora, i businessnetværk, i virtuelle verdner, på blogs og på andre sites med brugergenereret indhold. Fremover vil en ikke ubetydelig indsats komme til at ligge i at pleje virksomhedens såkaldte virtuelle håndtryk.

Hands-on-kursus i efteråretStarter først i foråret 2008!

Om virtuel rekruttering og virksomhedsprofil på nettet
– Sådan finder du de kommende medarbejdere og kunder, og sådan finder de dig!

Tema:
At sætte virksomheden/medarbejdere i stand til bedre at skabe eller forbedre det onlineindtryk, som virksomheden har på Internettet med henblik på at blive fundet og være attraktiv for kommende medarbejdere og kunder.

Mål for kurset:
At deltageren efter kursets afslutning er i stand til at profilere virksomheden på Internettet, så den bliver synlig for kunder og evt. kommende medarbejdere.

Målgruppe:

Medarbejdere/ledere/selvstændige, der arbejder med rekruttering og/eller virksomhedens synliggørelse i private og offentlige virksomheder.

Indhold:
Onlinesynlighed består i andet end en virksomheds hjemmeside.
En sådan synlighed bliver nødvendig i den kommende tid, hvor der er mangel på arbejdskraft og, hvor kommende kolleger tjekker en evt. kommende arbejdsplads på Internettet. Hvad finder de? Er I tilfredse med jeres fremtræden på nettet? Kan det gøres bedre, mere attraktivt for kommende medarbejdere og kunder? Og hvordan?
Kurset belyser, hvad virksomhedens virtuelle håndtryk består af og, hvad kan det betale sig at bruge tid på.
På kurset gennemgår vi redskaber som weblogs, podcasts , billede-,video- og linkdeling, samt virtuelle netværk og businessnetværk som LinkedIn med henblik på at skabe overblik. Kurset sætter virksomheden i stand til at vælge, hvor online-indsatsen derefter med fordel kan lægges.

Form:
Kurset består af oplæg, gennemgang af netsteder, øvelser og eget arbejde ved PC´en.

Deltagerantal:
Max. 12 deltagere.

Varighed:
I alt 15 timer.

Tid:
15.00 – 18.00 – 5 onsdage
Sted:
Dette kursus foregår i Blum og Frasteins IT – lokaler, Kirketorvet 12 A, Vordingborg

Datoer:
Kursusnr. 711054: 3.10. + 10.10. + 31.10. 14.11. + 21.11.2007
Starter i foråret 2008

Pris:
3.200 kr.
Prisen dækker undervisning, materialer og forplejning.
Prisen dækker også bogen ”Dit virtuelle håndtryk”, som der undervises efter.
Betaling skal ske inden 4 uger før kursusstart.

Underviser:
Abelone Glahn, journalist, specialist i online-netværk og virtuelle fællesskaber.

Afmelding:
Afmelding og flytning kan ske vederlagsfrit indtil 4 uger før kursusstart. De følgende 2 uger betales 30% af kursusprisen. Derefter skal hele prisen betales. Ved tilmelding efter de 4 uger betragtes tilmeldingen som bindende. Afmelding skal altid ske skriftligt.

Kursusleder:
Susi Frastein, udvikler hos Blum & Frastein
For mere info: Tlf. 55 38 70 38
E-mail: info@blum-frastein.dk
Find flere oplysninger her på Fritidsuniversitetets hjemmeside

Tilmelding:
http://www.amedia.dk/Bestillinger/Bestillingsoversigt.asp

Abelone Glahn

Leave a Reply Text

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.