Twitter som rekrutteringsredskab

Twitter kan i visse tilfælde bruges som redskab til en billigere rekruttering, da rigtig mange mennesker kan kontaktes på een gang. Men en britisk undersøgelse viser, at det helt uafviselige bevis på nytten af Twitter som rekrutteringsredskab stadig mangler.

 UK mobile netværksoperatør, O2, har for nylig publiceret resultaterne af en undersøgelse om Twitterbrug blandt små britiske virksomheder.  62 procent af de adspurgte 500 små virksomheder angav det  omkostningsbesparende som en af de største fordele ved tjenesten. Respondenterne angav markedsføring og rekrutteringsfunktioner  på sociale netværk som genvej til at reducere omkostningerne i disse tider.
16 procent hævdede at have sparet over £ 1000 som et resultat.
Men trods disse tal rejses der store spørgsmålstegn ved, om det er den direkte brug eller den afledte brug af Twitter, der virker.
Læs hele artiklen her.

Man kan sige, at Twitter først og fremmest er god til at skabe et community, som kan tiltrække potentielle kandidater, og som sådant er Twitter klart en god platform.

Endnu er Twitter ikke trængt godt nok igennem til danskerne, og endnu er der for megen skvalder på Twitter til at det for alvor er en seriøs mainstreamplatform.
Men brugt til at nå ud til netop de mennesker, der arbejder med for eksempel it og sociale medier og som ofte er på forkant med det, der sker på itfronten, tror jeg bestmt Twitter også i Danmark er en seriøs platform at inddrage i rekrutteringsøjemed.

Abelone Glahn

Leave a Reply Text

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.