Markedsføring for “ingenting” – lynkursus for små virksomheder
Når ni ud af ti kunder allerførst leder på internettet efter en leverandør, forstår man virkelig ,hvor vigtigt det er at være til stedet i cyberspace.
Når man så samtidig ved, at mange små virksomheder ikke har budget til den helt store markedsføring, dyre annoncer, brochurer og flyers for ikke at tale om omkostningskrævende opdateringer af hjemmesider, så er det tid at hjælpe dem med markedsføringtiltag på lavt økonomisk blus og med stort udbytte.
Sådan tænkte jeg, da jeg sidste sommer holdt et kursus i at skabe en professionel profil på nettet. Første gang var “bare for sjov”. Men tilstrømingen har været overvældende, og nu holder jeg det for SJETTE gang, (onsdag den 16. april)
Folk kommer gerne helt ned til Falster, hvor jeg holder kurset i Den Gamle Skole, jeg bor i, ikke mindst fordi de samtidig møder andre selvstændige, der står med præcis de samme spørgsmål.
– Hvad pokker kan jeg bruge blogs til – skal jeg overhovedet blogge og om hvad dog !?
– Hvad er ideen med Linked In og hvad får andre ud af det, for jeg er godt nok på, men jeg har aldrig rigtig fundet ud af at bruge det
– Og hvorfor snakker alle sammen Facebook – det er da ikke noget for virksomheder, er det vel ?
– Og forresten – hvad er det lige RSS feeds betyder, og hvordan virker Google Adwords ?
Mange er bange for at sige højt, at de ikke forstår disse udtryk, eller er usikre på, hvad de skal bruge tingene til. Eller også har de forsøgt og er ikke kommet særlig langt med det, men har en fornemmelse af, at de kunne udnytte det bedre.
Jeg giver dem ret – der er mange markedsføringsmæssige tiltag at gøre på nettet for næsten ingen penge, men hvor starter man , og hvor begrænser man , for TIDEN ER KOSTBAR!
En simpel oplysning som, at jeg har fået 1/3 af mine kursister ved at have omtalt det i bunden af min email-autosignatur, er overraskende for mange og gør, at de pludselig forstår enkeltheden i at tænke onlinemarkedføring.
Det har ikke noget med direct mail at gøre, det har ikke noget at gøre med SEO, søgemaskineoptimering, det har ikke noget at gøre med at designe hjemmesider rivende dyrt.
Det har noget at gøre med at bruge de sociale medier og ganske simple teknikker, der ligger gratis, snublende nær.
Jeg tillader mig denne helt klare ensidige reklame for mit eget kursus, fordi jeg har fået så mange positive tilbagemeldinger på det, og fordi kurset dækker et hul for små virksomheder.
Så kom til Falster – jeg lokker ligefrem også med hjemmelavet mad – fremstillet af min mand, musikeren og Cajunkokken Peter Abrahamsen og prisen skræmmer ingen:
Det koster sølle 600 kroner inklusive mad og min bog “Dit Virtuelle håndtryk”
Hej Abelone
Tak for i forgårs på kurset. Straks jeg kom hjem, tog jeg fat på at ændre et par af de ting du talte om. Super udbytte.
Desuden et hold med lutter interessante deltagere, hver eneste jeg talte med, havde jeg lyst til at tale mere med:-)
Tak for en værdifuld dag.
Jane
Det var rigtig dejligt at høre – håber, du ikke mister pusten:-)
Abelone