Lær at bruge LinkedIn 7: Sådan blogger du på LinkedIn
Opdatering juli 2015 : Designet på LinkedIn er ændret, så hvis du vil blogge, skal du meget gerne have et orange ikon til højre her.
enten står der “kom med et blogindlæg” eller også står der “Publish a post”
Har du en lille blyant i dit statusopdateringsfelt ? Så har du fået muligheden for at skrive et længere indlæg, en slags blogpost på LinkedIn.
I denne video kan du se, hvordan du gør.
(Opdatering juli 2015: Bemærk, at det nye design gør, at indgangen til blogfunktionen ser lidt anderledes ud end på videoen, men selve skrivefeltet ud som det hele tiden har gjort.)
Lad mig tilføje, at LinkedIns long-post-modul eller publishermodul er oprettet som led i LinkedIns bestræbelser på at blive en af verdens førende publiceringskanaler. Det betyder, at LinkedIn prioriterer profiler, som blogger. Foreløbig er det lidt vanskeligt at få sine blogposts på dansk op i Pulse, men skriver du på engelsk, kan din blogpost blive en af dem, som LinkedIn flasher til andre end dine kontakter og dem, der følger dig.
Det kan med andre ord godt betale sig at blogge på linkedin, selv på dansk, fordi du kan komme i forbindelse med andre end dem, du er forbundet med en til en.
Videoen er en del af 7 små videoer, som jeg har lavet i samarbejde med DMJX.
Tilføjelse november 2015:
Meld dig til Kursus i blogging på LinkedIn i 2016
– Sådan virker longpostmodulet, de små forskelle på en blog og en longpost
– Hvad gør sig bedst på LinkedIn-”bloggen”, statistik for længde, indhold og sprog
– Hvem ser indlæggene, og hvordan deles de mest effektivt
– Hvad kan en virksomhed bruge longpostmuligheden til, eksempler, blogpolitik
– Gråzonen i forhold til, hvornår en medarbejder blogger som sig selv og hhv som medarbejder
– Samspillet mellem virksomhedens egen blog og longposts muligheden på LinkedIn – kan vi bare copypaste?
– SEO af blogindlæg
Der er begrænset antal pladser.
Læs mere her