Social network og knowledge networking
Skal til London og deltage i Unicoms konference og workshop “The effective Knowledge networker” og “Social network Tools and their Business Application”.
Forventer for det første at se, hvordan et arrangeret networking seminar med international deltagelse forløber. Deltagerne skal igennem en daglang workshop, hvor samtalen er omdrejningspunktet.
For det andet er jeg som garvet networker og selv underviser i dette interesseret i at se, hvordan andre konkolleger gør det.
Dagen efter er der to dages seminar om hvordan podcast, weblogs, RSS og Wikis indarbejdes i din business. Også dette ser jeg frem til.
Den eneste, jeg genkender på programmet, er Euan Semple fra BBC, som jeg hørte på Social Squares udmærkede session Samtalerne tidligere på året.
Resten kommer ind på emner som hvordan det semantiske web og wikier kombineres, på hvordan podcasting og participation medias påvirker forretningen, og så glæder jeg mig særligt til at høre lidt om kontrol af social network technologies.
Når jeg er særligt interesseret i dette, skyldes det først og fremmest, at det er mit eget arbejdsfelt, men dernæst også, at jeg er i gang med at planlægge et seminar i foråret 2007 om International networking sammen med min norske partner Kerstin Marthinsen, Alumnia.
og, at det ikke varer længe, før et lignende seminar om, hvad weblogs og anden brugerdreven interaktion mv. betyder for business, bliver holdt i Danmark med Amedia som arrangør – der sker simpelthen for lidt på dette område herhjemme i Danmark, og der er alt alt for mange, der er alt for tøvende overfor at favne disse nye teknologier.
Så må vi jo forklare dem, hvorfor det er så vigtigt at inddrage brugerne, og hvordan det gavner forretningen. Bundlinien, igen !