Bladet CV lukker
Æv, nu lukker et af forsøgene på at nå det kvindelige læsersegment i erhvervslivet på en professionel måde.
Min fornemmelse er ikke, at kvinder generelt ikke ønsker erhvervs- og lederstof, men at man endnu mangler at knække nødden for, hvordan det præsenteres på print.
Magasindirketør Pernille Aalund udtaler:
Vores erfaringer med CV viser, at der er et klart behov for karrierejournalistik for kvinder. Der har været rift om billetterne til vores netværksmøder, men samtidig må vi erkende, at der ikke er økonomisk grundlag nok til et rendyrket karriereprodukt til kvindelige købere af magasiner, desværre.
Hvem tør løfte faklen og løbe videre ? I hvilken form ? Hvordan skal mikset mellem hårdt og blødt stof være, hvordan skal billederne se ud, hvordan skal petitstoffet være.
Måske skal det hele ligge på nettet i stedet for.
Hvordan skal karrierestoffet præsenteres så det også kan give overskud?
Åh, se dét var da bare lige dagens dårlige nyhed! Og jeg har som har ønsket mig et abonnement af familien.
Nå, jeg satser bestemt på at ‘nogen’ vælger at starte noget lignende op – i den ene eller den anden form.