Kom frem med de skøre kreative ideer – vind konkurrence
Så har den svenske inkubator Brewhouse Innovator åbnet for 2008 konkurrencen for skøre skæve kreative ideer, der ikke behøver at være vildt godt formuleret, ikke behøver at have en forkromet forretningsplan, men bare behøver at have en rigitg god og sjov ide indenfor det kreative.
Konkurrencen medder My Mission, konkurrencebetingelserne er nemme at opfylde, ligesom DANSKERE også kan være med.
Præmierne er ikke kun pæne pengebeløb, men også eksklusiv rådgivning, firmabil i en periode mm.
Konkurrencen løber frem til 7. april. Formålet med den svenske konkurrence er at tiltrække de lidt skæve ideer fra mere skabende folk, som ind imellem kan have svært ved at finde plads i en kommerciel tankegang.
Brewhouse Innovation i Gøteborg er en inkubator med fokus på oplevelsesindustrien såsom musik, film, media og animation.
Inkubatoren arbejder for at udvikle og styrke den enkelte iværksætter og dennes forretningside.
Og der ser ud som om de er gode til det dér i Sverige – ud over at MyMission konkurrencen tiltrak overraskende flere bidrag end arrangørerne forventede, kom der også ideer, der netop viser, at mange af de mere kreative ikke nødvendigvis tænker i fysiske produkter, men lige så meget i ydelser og tjenester.
Prøv at se hvor nemt det er at deltge, skriv direkte ind. Halvdelen storteres fra, mens den anden halvdel får en udtalelse med fra et professionelt panel, der tageer stilling tillige præcis din ide.
Jeg besøgte My Mission i sidste måned sammen med Margrete Bak. Der var virkelig gang i de folk, som står bag arrangementet, og MyMission konkurrencen burde selvfølgelig have en dansk pendant. Hermed er ideen lagt ud.
Og så har Erhvervsbladet lige i dag en historie om, at det faktisk ER lettere at starte virksomhed/ få rådgivning i Sverige, end i danmark – så mange tager over Sundet for at få hjælpen og uddannelsen der. Tankevækkende.