Om igen, DR-Nyheder!!
Sådan præsenterer DRs Nyhedschef, hvilke målgrupper, man vil ramme med de nye udgaver af TV-aviserne:
“De to store udsendelser kl 18:30 og 21:00 vil fremover være to meget forskellige udsendelser. Udsendelsen 18.30 skal nu i højere grad fange kvinder og især seere i provinsen. TV AVISEN klokken 21 skal være DRs flagskib til den moderne, krævende og travle seer, der særligt interesserer sig for, hvad der sker globalt. Med andre ord – de unge skal lokkes til at tænde for DR1 om aftenen, siger Nyhedschef på TV AVISEN, Henrik Keith Hansen.”
Jeg siger: Om igen, Henrik, om igen DR.
Danske kvinder, og, ja selv dem fra provinsen, kan være både travle, moderne og krævende – og vågne om aftenen!
Dén var aldrig gået igennem, hvis Lisbeth Knudsen fortsat havde været chef for nyhederne!
Sælger han vaskepulver?
Journalistik reduceret til segment designet virkelighedsunderholdning.
Public service reduceret til segment designet laveste fællesnævner.
Den fjerde statsmagt eller et underholdningstilbud der konkurrerer med en lejefilm.
Glem blogs, brugerinvolvering, demokratisering af skabelsen af virkeligheden, mv. – det her er det reelle problem for journalistikken de næste par år.