TV overlever kun, hvis funktionalitet, metadata mv indarbejdes fra begyndelsen
Andy Taylor, managing director new media, Channel 4
Udvidede søgemuligheder, brug af metadata, ratings og lignende bliver det vigtigste for tv-producenter at imødekomme.
Et rigt arkiv har alle tvstationer og kan ligesom Amazon leve af/udnytte the long tail.
TVstationer bør:
Embracing functionality to browse gennem stof.
Vievers må kunne dele, rate og kommentere vores programmer.
Det kræver medarbejdere, der kender teknologi, og teknologiske spørgsmål skal også ind allerede i brainstormfasen.
Fordelen for tvselskaber er, at vi kan få nye seere, og vi kan fastholde gamle.
En undersøgelse har for eksempel vist, at 20 procent kan ikke følge med i deres serier, så vi skal imødekomme dem med muligheden for at hente dem ned.
Tv er heldige i at have en del fortrin: Vi skal lære af fortiden, og simpelthen “turn the cup of contents on”, så folk legalt kan hente stof.
Consumer er lost i det store billede, vi skal hjælpe dem igennem navigationen.
Broadcaster kan bruge det store publikum til at hente ekstra stof og skabe mere indhold i samspil med dem/i kraft af seerne.
og Tv har endelig den fordel, at vi kan initiere dette, fordi vi i forvejen har adgang til så mange publikummer.