Suk, suk og atter suk – om facebook på arbejdspladsen
Som skribenten Kim Stensdal på Computerworld skriver i kommentar til, at Hvidovre Hospitals vicedirektør er rystet over, at medarbejderne bruger 4000 timer på facebook mm ( svarende til nogle få minutter hver om dagen, eller 0.7 procent af den samlede arbejdstid) :
Suk, Suk og atter suk – Læs hele Kim Stendals artikel her, mere behøver man ikke at sige til den sag.
Den vigtigste pointe her her:
Den væsentlige debat her handler om, hvordan man bedst muligt får de ansatte til at brænde så meget for deres arbejdsplads, at de giver kunderne – patienterne – den bedste behandling på den mest effektive måde.
At 0,7 procent af arbejdstiden går til ikke-arbejdsrelaterede netbesøg er bedøvende ligegyldigt, hvis medarbejderne de resterende 99,3 procent af tiden elsker deres job så højt, at de løber ekstra hurtigt på gangene, klarer toiletbesøget lidt hurtigere, har lidt færre sygedage og giver patienterne en lidt mere kærlig og personlig behandling.
Facebook-forbruget er ligegyldigt, hvis der er tale om medarbejdere, der ikke bare stempler ind og ud på det eksakte minut, men derimod er et udtryk for det moderne arbejdsliv, hvor grænsen mellem arbejde og privatliv viskes ud