“Hvor skal den næste biljagt finde sted?”
“Til mine FB venner på eller fra Falster: Når jeg lige om lidt har redigeret min næste bog færdig, skriver jeg videre på næste bind i Pia Holm-serien. Nogen ideer til steder på Falster, jeg simpelthen må have med? har for eksempel ikke lagt mig helt fast på, hvor biljagten, der indgår i næste bog, skal finde sted – forslag modtages”
Sådan skrev krimiforfatteren Gittemie Eriksen på facebook, da hun manglede ideer – og på lige præcis den måde fik hun knyttet en lang række kommende læsere til sig, som var interesserede i at læse, om hun valgte deres forslag.
Klassisk og godt eksempel på, hvordan man som forfatter danner en stamme af læsere omkring sig, læsere som gerne vil følge en både, før under og efter at manus er skrevet, og som selvfølgelig i sidste ende køber bogen og anbefaler forfatterskabet.
At involvere sine læsere – det er dét, det handler om, og helst på et tidligt tidspunkt.
Vil du lære, hvordan man gør det!?
Vil du have trofaste læsere?
Vil du udvikle dit forfatterskab i samspil med læserne?
Og vil du i sidste ende sælge flere bøger?
Det underviser jeg i i foråret to gange.
Første gang på Falster den 15. februar, og anden gang i København den 5. marts.
Tjek ud her – jeg er også gået sammen med to andre, der også holder low-budget kurser i at lave e-bøger, bruge Sigil, oprette eget forlag og bruge sit bagkatalog. Det er Karsten Pers, “min” medstifter af NewPub, og ebogs-storsælgeren Nis Jakob.
Vi har stiftet “Selvudgiverkurser-bloggen”, hvor du kan læse mere om at blive bedre til at klare en hel del af processerne selv.
Her kan du løbende finde kurser, der passer til dit behov.
[…] et bryllup. Det var ikke noget, jeg var bevidst om som en del af min markedsføringsstrategi. Før Abelone Glahn gjorde mig opmærksom på det. Det var bare noget jeg gjorde. Det faldt mig naturligt at spørge dem, der alligevel skulle læse […]