Fif til rekruttering på jobmesser
Jobmesser kan være et være mess (haha)….
Der kan være meterlange køer ved standene, som virksomheder typisk sætter op på messer, hvor de vil have fat i unge nyuddannede, og det kan være svært for både den studerende/den unge jobsøgende og virksomheden at aflevere/opsamle emailadresser midt i forvirringen.
Det samme gælder selvfølgelig på messer, hvor der er tale om folk, der har været på arbejdsmarkedet længe, og som ønsker at komme i forbindelse med virksomheder. Jeg har selv deltaget i nogle af slagsen, og man kan have sine tvivl, om visitkortet falder ud af mappen på vej hjem, eller om der virkelig er tid til at indtaste oplysninger fra visitkortene bag efter.
For ikke at tale om de oplysninger, der afleveres på et stykke papir, fordi den jobsøgende ikke har et visitkort.
Check in med mobilen på LinkedIn profilen
Derfor har LinkedIn udviklet et program , Check in– der selvfølgelig er tilpasset mobiltelefoner – en app, der gør, at man ved blot at indtaste navn og email kan få bekræftet tilhørsforholdet til en LinkedIn profil, og efterfølgende kan virksomheden kontakte den unge.
Med det samme kommer profilen således i praktisk brug.
Appen heder ”Check in” og er forklaret her.
Derfor er det vigtigt – også for den unge relativt utrænede LinkedInbruger – at have en profil. S å er man næsten automatisk inde i en virksomheds søgefelt.