Seminar om facebookbrug, rekruttering mm
Parat til facebook?
Sådan opnår virksomheden en fornuftig brug af facebook internt og eksterntFacebookformiddag torsdag den 11. juni 2009 , kl 9-12
For virksomheder og organisationer
Se de praktiske oplysninger i bunden af dette indlæg…
HVORFOR?
Mange danske virksomheder og organisationer veksler mellem på den ene side at betragte facebook som tidsspilde, sikkerhedsmæssig farlig og ikke-relevant for arbejdstiden og på den anden side som en uudnyttet forretningsmæssig mulighed.
En del af forbeholdene bygger på en usikkerhed om, hvad en deltagelse på platformen indebærer, hvad enten man blot tillader medarbejderne at være på eller selv arbejder med en tilstedeværelse på platformen. Kan det overhovedet betale sig, og hvad er fordele og ulemper?
PROGRAM
Kl. 9.00 – 9.10: Indskrivning og morgenmad
Kl. 9.10 – 9.15: Velkomst v. Ordstyrer HPs kommunikationschef Henrik Kirkeskov
Kl. 9.15 – 10.00:
HP TOG SPRINGET
v/ Mikael Lemberg, Facebook-konsulent, faceblogger.dk
Mikael Lemberg er markedsføringsøkonom og arbejder som selvstændig konsulent for flere af Danmarks største virksomheder. Hans speciale er markedsføring og personalepolitik på sociale medier, og står blandt andet bag HP Danmarks Facebook-politik. Mikael blogger dagligt om Facebook for virksomheder på faceblogger.dk. Med udgangspunkt i sit arbejde for HP Danmark fortæller Mikael Lemberg om den proces, virksomheder må gennemgå for at blive parate til Facebook.
- Hvordan identificerer man de værdier, som ens virksomhed bør bygge en Facebook-politik på?
- Hvorfor skal medarbejderne undervises i Facebook?
- Hvilken sammenhæng er der mellem en fornuftig Facebook-politik og god presse?
- Hvilke barrierer er HP stødt ind i undervejs i processen?
Kl. 10.00 – 10.45:
HVORDAN GEARER MAN VIRKSOMHEDEN INTERNT TIL AT GÅ PÅ FACEBOOK?
v/ Abelone Glahn, Journalist, Amedia.dk
Abelone Glahn er journalist og driver virksomheden Amedia, der har speciale i strategisk kommunikation på web, særligt med web2.0 teknologier. Abelone Glahn er forfatter til en række bøger, herunder ”Dit virtuelle håndtryk – sådan netværker du på nettet”, Børsens Forlag.
- Facebook-sproget – fornemmelse for samtalen som forudsætning for en vellykket brug af facebook
- Facebook-politik – forbud eller forhandling – særlige opmærksomhedspunkter, hvis der skal sættes regler for medarbejdernes brug af facebook i arbejdstiden
- Facebook-tilstedeværelse – fravalg eller frit slag – dilemmaer i forhold til om en virksomhed eller organisation overhovedet skal benytte platformen selv
- Facebook og rekruttering – fremtidens medarbejder kan findes via Facebook, fordele og ulemper.
Kl. 10.45 – 11.00: Kort pause med kaffe og vand
Kl. 11.00 – 11.45:
HVORDAN OPNÅR MAN SYNERGIER I MELLEM FACEBOOK OG HJEMMESIDEN?
V/ Rasmus Møller-Nielsen, Adm. Direktør, Komfo.dk
Rasmus Møller-Nielsen er medstifter af Komfo og har været med til at udvikle kommunikationsværktøjer på Facebook for de første større danske virksomheder, der har gjort brug af netværket med henblik på rekruttering og branding. Rasmus Møller-Nielsen præsenterer fire danske virksomheders forskellige overvejelser bag, og brug af, deres eget kommunikationsværktøj på Facebook, som Komfo har været med til at udvikle og implementere.
- Case 1: Hvordan kan der skabes trafik fra Facebook til et rekrutteringssite?
- Case 2: Hvordan kan man bruge Facebook som den sociale og interaktive del af ens hjemmeside og få et flow af brugere mellem hjemmeside og Facebook?
- Case 3: Hvordan kan man skabe et forum på Facebook, der kan bruges til relationsopbygning og branding over for mest loyale brugere, og som ikke har noget at gøre med hjemmesiden?
- Case 4: Hvordan kan man udvikle et kampagnesite med alle de fordele, der ligger i Facebook, uden at skære Facebook-modstanderne fra?
Kl. 11.45 – 12.00: Afrunding og sandwich
HVEM?
De tre arrangører er Mikael Lemberg, faceblogger.dk, der er professionel facebook-konsulent og står bag HP Danmarks Facebook-politik. Det er journalisten Abelone Glahn, Amedia.dk, der arbejder med onlinerekruttering og facebookpolitik i praksis, og det er Rasmus Møller-Nielsen, Komfo.dk, der udvikler og implementerer kommunikationsværktøjer på facebook for virksomheder og organisationer.
De tre selvstændige specialister, der på hver deres måde arbejder med facebook i HR og kommunikationssammenhæng, har fundet sammen om at holde et formiddagsseminar, der sætter fokus på, hvordan man kan gøre sig parat til en fornuftig brug af facebook. Seminaret finder meget passende sted hos HP Danmark, der har valgt at tillade deres medarbejdere at bruge facebook i arbejdstiden.
Seminaret er naturligvis på facebook: Se Facebook-begivenheden her
Arrangementet vil give et overblik over, hvilke overvejelser man bør gøre sig, før man giver sig i kast med rekruttering og employer branding igennem et socialt netværk som Facebook. Arrangementet søger at afdække hele processen fra de indledende overvejelser om muligheden for at skabe værdi for virksomheden på Facebook, over den nødvendige interne forståelse i virksomheden for en sådan proces, til at give konkrete eksempler på den praktiske implementering med udgangspunkt i de første danske virksomheder på Facebook.
Tid og sted Torsdag den 11. juni 2009 kl. 9.00 -12.00
Sted: Hewlett-Packard, Engholm Parkvej 8, 3450 Allerød
Pris: Kr. 1.200,- (ekskl. moms)
Tilmelding: www.faceblogger.dk/seminar – tilmeldingsfrist tirsdag d. 2/6. Begrænset antal pladser
For spørgsmål vedrørende arrangementet kontakt
Rasmus Møller-Nielsen Komfo.dk rasmus@komfo.dk tlf 35 35 35 03
Mikael Lemberg, faceblogger.dk, mail@mikael-lemberg.dk tlf 53 37 79 88
Abelone Glahn, Amedia.dk ag@amedia.dk, tlf 24 25 48 52
[…] har Komfo, som jeg holder et seminar om facebook i arbejdstiden med den 11.juni, begået en nem 8 siders vejledning med illlustationer, der gennemgår det allermest […]