Husk dette, når du skifter email-adresse!

Husk at medsende din gamle emailadresse, hvis du vil hjælpe modtageren

Husk at medsende din gamle emailadresse, hvis du vil hjælpe modtageren

Talrige er de mails, jeg har fået – senest for 5 minutter siden – hvor en kontaktperson meddeler mig, at han eller hun har skiftet emailadresse.

Mailen er som regel skrevet til alle i personens kontaktnet ( og Tusind tak til dem, der husker at skrive adresserne i BCC feltet!!), og hedder som regel noget i retningen af  “Jeg har skiftet mail og bruger nu xxx@gmail.com”.

Problemet er, at beskeden om den nye emailadresse som regel er afsendt netop fra den nye emailadresse,  og at 99 ud af 100 glemmer at skrive, hvad den gamle email hed!

Så står man dér med en vigtig ændring, der bør indføres i ens adressekartotek, men det er jo ikke sikkert, man kan finde den gamle! Den gamle kan være registreret på en helt anden måde, end den måde, den nye er sat op på.

Jeg har mange kunder, der abonnerer på nyhedsbreve, og jeg får 40-50  om året fra folk, jeg må opgive at omregistrere, fordi jeg ikke kan genfinde dem, da de ikke opgav deres gamle emailadresse, eller et navn, som jeg kan identificere dem ud fra.

Så: God email skik er:
Når du skifter emailadresse og meddeler dette til dine kontaktpersoner, SÅ HUSK AT fortælle, hvilken email, den nye skal erstatte!!

Abelone Glahn

Leave a Reply Text

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *