Enetimer i LinkedIn i Aarhus, Odense og København

Kursus, Linked In, Sociale medier Ingen kommentarer
Hvordan var det nu, jeg skulle skrive på min LinkedIn profil?" - få hjælp til at få det gjort NU!

Hvordan var det nu, jeg skulle skrive på min LinkedIn profil?” – få hjælp til at få det gjort NU!

Hvordan var det nu, jeg skulle gøre. Jeg skrev det ellers ned, så jeg kunne huske det“……
Personlige enetimer i LinkedIn kan mange have brug for, især dem, der går i stå på opdatering af profilen.
At få sidemandsoplæring i det tempo, du selv kan følge med til, og med de formål for øje, du selv har opstillet, fungerer langt bedre end holdundervisning eller kursus uden mulighed for at sidde og lave ændringerne med det samme.

Derfor tilbyder jeg enetimer i LinkedIn, hvor man i to timer ad gangen kan få praktisk hjælp til  præcis det, man ønsker. Det kan være opdatering af profilen, oprettelse af virksomhedsside, eller praktisk viden om, hvordan man bruger forskellige funktioner bedst muligt.

Læs videre…

 

LinkedIn skriveskole for tidl. kursister 14. januar Kbh

Kursus, Linked In Ingen kommentarer

Igennem de seneste to måneder har jeg haft mange håndholdte LinkedIn forløb, hvor enkeltpersoner har fået hjælp til at forbedre profil og til at lære at anvende LinkedIn. Adskillige kursister har efterfølgende spurgt på muligheden for en kort opfølgning.
Jeg ved, at læringskurven på mine kurser er stejl, som det hedder, og at der kom mange informationer på meget kort tid.
Informationer, som man ikke altid lige får omsat praktisk. Derfor har jeg besluttet at afprøve et nyt koncept:
En LinkedIn Skrivestue – for tidligere kursister

 

Du får mig hele 2 timer alene

Det virtuelle håndtryk, Kursus, Linked In, Netværk Ingen kommentarer

Tilføjelse 1. december: Tilbudet er slut, det har været helt forrygende, så mange, der har ønsket håndholdt hjælp, og jeg gentager tilbudet i 2016.
Her er nogle af tilbagemeldingerne:

Majbritt Lund
Selvstændig journalist, forfatter, blogger, hjemmesidetekst, salg, PR, kurser, foredrag, rådgivning, skarpe holdninger
“Efter et par timers effektiv sparring med Abelone vidste jeg lige, hvor jeg skulle sætte ind for at få mere ud af LinkedIn. Jeg fik nogle gode ideer til, hvordan jeg både kunne forbedre min profil og min firmaside, ligesom jeg fik feedback på mine opdateringer og kommentarer til andre på LinkedIn. Nu har jeg et helt opdateret CV, ligesom jeg har en mere visuel profil.” Læs videre…

 

Lær på 4 timer at få din bog på de sociale medier og sælg flere

Blogs, Bøger og NewPub, Kultur, bøger og musik, Kursus, Linked In, Markedsføring, Sociale medier, Sommerskole Ingen kommentarer

Forfatter online kursus ved Abelone GlahnSelv om det knap er blevet sommer,  og i hvert fald slet ikke føles som forsommerdag i dag, er der nu åbnet for deltagelse på  min fast tilbagevendende “Sommerskole”, som jeg kører for 8. år i træk. I år med helt nye kurser, der retter sig særligt mod de forfattere, der vil arbejde med at synliggøre deres fagbøger.
Det første kursus finder sted i juni, nærmere betegnet tirsdag den 30. juni 13-17.

Du får en  Grundindføring i Sociale medier for forfattere
Kurset gennemgår i grundtræk de mest anvendte platforme, som forfattere, oversættere og illustratorer kan bruge til at synliggøre deres bøger, forfatterskab og passion, og dermed også skabe grobund for bedre salg af bøgerne.
Kurset gennemgår LinkedIn, facebook, twitter, og Instagram med praktiske eksempler, fordele og ulemper.
Kurset giver et indblik i mulighederne og sætter den enkelte i stand til at vælge til og fra, for hvis man kaster sig over alle platformene på én gang, får man aldrig tid til at skrive sine bøger.
Der er ikke tale om et teknisk kursus, men et kursus for dem, som overvejer at synliggøre sig på nettet, og som er i tvivl om, hvilke platforme, det kan betale sig at bruge for den enkelte.
Er man i gang allerede, kan man også lære fif om, hvordan de enkelte platforme kan udnyttes bedre.
Målgruppe: Kurset er på et grundlæggende niveau. Varighed 4 timer
Tilmeld dig her: Pris 985.- medlemmer af DJs Freelancegruppe halv pris

Kurset følges op af to andre:
1) Bogblogger – sådan blir du en god bogblogger:
En forfatter, oversætter eller illustrator kan med fordel føre en logbog på nettet, en weblog/blog for derigennem at skabe en trofast læserskare, der får et særligt indblik i forfatterens tankegang, arbejdsform, inspiration, skrivefase og stemninger.
Det underviser jeg i 4. august 2015

Læs videre…

 

7 nemme videoer underviser dig i LinkedIn

Det virtuelle håndtryk, Kursus, Linked In, Sociale medier Ingen kommentarer

LinkedIn_undervisning_ved_Abelone_Glahn - se kursusoversigtGodt, så fik du omsider oprettet en profil på LinkedIn, og hvad så nu!?
Her er 7 korte og meget instruktive videoer, der viser, hvordan du kommer lidt længere med det grundlæggende og får bragt dit virtuelle håndtryk på den vestlige verdens største og mest troværdige businessplatform.

1) Introduktion til, hvorfor LinkedIn er så vigtig i dag Læs videre…

 

Lær at bruge LinkedIn 7: Sådan blogger du på LinkedIn

Blogs, Kursus, Linked In, Sociale medier Ingen kommentarer

Opdatering juli 2015 : Designet på LinkedIn er ændret, så hvis du vil blogge, skal du meget gerne have et orange ikon til højre her.
enten står der “kom med et blogindlæg” eller også står der “Publish a post”
blogfunktion


Har du en lille blyant i dit statusopdateringsfelt ? Så har du fået muligheden for at skrive et længere indlæg, en slags blogpost på LinkedIn.

I denne video kan du se, hvordan du gør.
(Opdatering juli 2015: Bemærk, at det nye design gør, at indgangen til blogfunktionen ser lidt anderledes ud end på videoen, men selve skrivefeltet ud som det hele tiden har gjort.)

Læs videre…

 

Lær at bruge LinkedIn 6: Beskriv dig kort og godt i Summaryet

Det virtuelle håndtryk, Kursus, Linked In Ingen kommentarer

Når nogen besøger din LinkedIn-profil, vil de hurtigt scrolle ned til den korte udgave af dit karriere-forløb, det som kaldes Summary. Har du sat din LinkedIn-konto til at vise hjælpeteksterne på dansk, vil feltet hedde “Kort beskrivelse”. Og det er netop dét det er – en kort beskrivelse på max 2000 tegn. Lad være med at begynde med din folkeskoleuddannelse, begynd med det, der er vigtigst nu, og jo mere relevant du skriver om dig selv, desto større er muligheden for at blive søgt.
Bemærk, at jeg i videoen tager udgangspunkt i det design, som de fleste stadig har – men at redigeringsmuligheden i Summaryet i dag ser således ud i det nye design:

Summaryen i det nye redigeringsmodul

Summaryen i det nye redigeringsdesign

Læg også mærke til, at du kun får vist 380 enheder PÅ DIN EGEN SKÆRM, mens du opdaterer dit summary i det nye design, sådan som du ser ovenfor, MEN når man besøger dig, ser alle alt det , du har skrevet.

Læs videre…

 

Lær at bruge LinkedIn 5: Sådan laver du en stærk hovedoverskrift

Det virtuelle håndtryk, Kursus, Linked In, Sociale medier Ingen kommentarer

 

Header på linkedin profil

Et af de vigtigste instrumenter på LinkedIn er din hovedoverskrift – også kaldet header.  På billedet ovenfor kan du se, hvordan det nye design gør det muligt at klikke på blyanten og gå ind at rette i de 120 enheder , du har til at give et bud på, hvem du er.

Tænk meget i hvilke ord, én, der vil finde dig, kunne tænkes at bruge, når han/hun taster noget ind i LinkedIns søgefelt. Man skal kunne finde dig på det, der er dine spidskompetencer.
I videoen tager jeg udgangspunkt i, at det er en mediearbejder, der skal udfylde sin header.
Du kan selv tænke dig til, hvad du skal udfylde, for at det passer til din egen branche.

Læs videre…

 

Lær at bruge LinkedIn 4: Udfyld kontaktinformationer korrekt og relevant

Kursus, Linked In, Sociale medier Ingen kommentarer

kontaktinfo og eksterne link på linkedinPå LinkedIn har du mulighed for at lægge kontaktinformationer ind, fremhæve link til andre sider eller til en portefølje, du gerne vil gøre netværket interesseret i. Se, hvordan du laver indsætter søgbare hyperlink i videoen herunder. Når du udfylder korrekt, giver det dig mulighed for at henvise til tre eksterne link, der kan fortælle mere om dig og give eksempler på, hvem du også er.
for eksempel har jeg set en, der henviste til sin kones (og forretningspartners) profil på LinkedIn, og en, som henviste til sin World of Warcraft profil. Begge dele meget sigende for det konkrete menneske.

Hvis du vil lære mere og er mediearbejder, skal du vide, at  jeg for DMJX, Danmarks Medie- og Journalisthøjskole,  holder “Avanceret LinkedIn for journalister” i februar og april
Har du brug for en-til-en vejledning, bør du læse mere her under Håndholdt LinkedIn
I øvrigt holder jeg mange andre kurser og underviser i LinkedIn. Se oversigten og tilmeld dig her

 

Lær at bruge LinkedIn 3: Lær at bruge billeder i din profil

Kursus, Linked In, Sociale medier, Sommerskole Ingen kommentarer

rediger baggrundsbilledet på din profilTænk dig om, inden du lægger billeder ud på LinkedIn. Du har to oplagte muligheder, som du kan udnytte: Dels dit profilbillede, dels dit coverfoto ,det som hedder background, og som ligger over/bag dit “kartotekskort”. (Dog har ikke alle background muligheden endnu – den er ved at blive rullet ud til alle de 330 millioner brugere der er på verdens plan, så hav tålmodighed).
Valget af de fotografier eller illustrationer, som  du lægger op på din profil, har betydning for, hvor mange og hvor lange besøgene er på din profil. Se i videoen herunder, hvad du skal tænke over, når du lægger billeder på LinkedIn, hvad enten der er tale om et portrætfoto, eller det større, beskrivende billede, som du kan lægge som baggrund.

Her får du i DMJX videoen en beskrivelse af, hvordan du gør:

For DMJX, Danmarks Medie- og Journalisthøjskole,  holder jeg et kursus især for mediefolk “Avanceret LinkedIn for journalister” i februar og april
Har du brug for en-til-en vejledning, bør du læse mere her under Håndholdt LinkedIn
I øvrigt holder jeg mange andre kurser og underviser i LinkedIn. Se oversigten og tilmeld dig her

 

« Ældre indlæg