Succesfuldt forsøg: Forfatterguide solgt alene gennem sociale medier

Bøger og NewPub, Forfatter, Kultur, bøger og musik, Markedsføring, Netværk, Sociale medier 2 kommentarer

I dag er det præcis et halvt år siden, jeg futtede rundt på NewPubs stand på BogForum og solgte min endnu tryksværteduftende bog “Forfatterens guide til sociale medier”. Sidste punktum blev sat 10 dage inden, natten til den 1. november, og bogen blev trykt med eksprestryk hos TopTryk, der kørte en palle ud til messen og en palle hjem til mig selv.

Forfatter guide blev solgt på Bogmessen lige efter udgivelsen

En praktisk investering var en indkøbsvogn, som kunne rumme et hav af bøger. Den har siden været med rundt stort set alle de steder, jeg har holdt foredrag.

Bogen skulle være så frisk som mulig, og frem til sidste øjeblik indhentede jeg de seneste oplysninger om de sociale mediers brug, for eksempel fik jeg først dagen inden det seneste tal for LinkedIns antal brugere.

Læs videre…

 

Forfattertip: Styr tidsforbruget på de sociale medier

Bøger og NewPub, Det virtuelle håndtryk, Forfatter, Markedsføring Ingen kommentarer

“Det tager så laaaang tid”, hører jeg ofte forfattere sige, når jeg fortæller om min nye bog Forfatterens guide til sociale medier.  Det tager faktisk alt for lang tid, synes nogle forfattere, og undlader i det mindste bare at prøve et par af platformene for at se, om det også er korrekt, hvad de forestiller sig.

Ja, det tager tid, men ikke uforholdsmæssigt megen tid, hvis man disponerer sin indsats godt, og indsatsen kan betale sig. Det kommer jeg med adskillige eksempler på i bogen. Så hvis du tøver, alene med begrundelsen i tidsforbruget, er der her nogle gode råd til at gøre indsatsen overkommelig. Husk først og fremmest: Du behøver ikke at være til stede på alle platforme, og når du først går i gang, bestemmer du helt selv, hvor megen tid du vil bruge.

Begræns dig

Læs videre…

 

“Et must for forfattere” – skrevet med glimt i øjet

Bøger og NewPub, Det virtuelle håndtryk, Forfatter, Markedsføring, Sociale medier Ingen kommentarer

Efter at have fået mit livs flotteste lektørudtalelse for bogen ”Forfatterens guide til sociale medier”, tør jeg godt udbyde mine forfatterkurser igen her.

Lektørudtalelsen lyder:
”Et must for forfattere. Bogen er gennemarbejdet og proppet med gode råd,  forslag og eksempler og er skrevet med et glimt i øjet.

Den er også yderst nyttig at læse for kommende forfattere, som kan forberede sig og gøre sig nyttige overvejelser om synliggørelse inden udgivelsen.”

Læs videre…

 

Hvad nu, hvis jeg vil vise mig som to forskellige personer på LinkedIn?

Blogs, Bøger og NewPub, Forfatter, Linked In, Markedsføring, Sociale medier Ingen kommentarer
Kan man have to identiteter på LinkedIn ? Ja, men pas på hvordan du gør det!

Kan man have to identiteter på LinkedIn ? Ja, men pas på hvordan du gør det!

I øjeblikket underviser jeg forfattere og forlæggere i, hvordan man bruger  LinkedIn til at synliggøre et forfatterskab. At være både en professionel erhvervsperson OG en forfatter på LinkedIn på een og samme tid rummer en række udfordringer, som jeg ser løst på forskellige måder, de fleste desværre ikke i overensstemmelse med LinkedIns retningslinjer.
Indrømmet, det kan også svært at være professionel mandlig ejendomsmægler og samtidig vise, at man skriver Sci-fi-noveller  med en kvindelig helt…..

Svagstrømsingeniør OG angoragarn-sælger

Læs videre…

 

LinkedIn brugt til at samle illustrationer til fagbog

Bøger og NewPub, Forfatter, Linked In, Markedsføring, Netværk, Sommerskole Ingen kommentarer
vinbogen 007

Tore Scheel med Vinbogen og med Vivinos kendte mand til højre

Jeg havde aldrig mødt vinmanden og forretningsudvikleren Tore Scheel før i sommer, skønt vi har været forbundet med hinanden på LinkedIn i mere end 8 år. Heller ikke, selv om vi kun bor 150 kilometer fra hinanden i Danmark. Men i juni kontaktede jeg ham for endelig at mødes face to face. Han er nemlig en af dem, der længe har brugt LinkedIn super effektivt, og jeg havde brug for at høre, hvordan han også har brugt platformen som forfatter og foredragsholder, fordi jeg til august skal undervise fagbogsforfattere i at bruge LinkedIn. Mere om dette senere i indlægget.

Tore tog imod i København, hvor han i dag er vinansvarlig hos verdens største vin-app- Vivino, som bruger crowden af vinelskere til at indsamle oplysninger og anmelde vin fra alle verdens hjørner, et fantastisk community med flere end 10 millioner vinelskere, et community, som jeg simpelthen også må skrive om en anden dag.

Læs videre…