Succesfuldt forsøg: Forfatterguide solgt alene gennem sociale medier

Bøger og NewPub, Forfatter, Kultur, bøger og musik, Markedsføring, Netværk, Sociale medier 2 kommentarer

I dag er det præcis et halvt år siden, jeg futtede rundt på NewPubs stand på BogForum og solgte min endnu tryksværteduftende bog “Forfatterens guide til sociale medier”. Sidste punktum blev sat 10 dage inden, natten til den 1. november, og bogen blev trykt med eksprestryk hos TopTryk, der kørte en palle ud til messen og en palle hjem til mig selv.

Forfatter guide blev solgt på Bogmessen lige efter udgivelsen

En praktisk investering var en indkøbsvogn, som kunne rumme et hav af bøger. Den har siden været med rundt stort set alle de steder, jeg har holdt foredrag.

Bogen skulle være så frisk som mulig, og frem til sidste øjeblik indhentede jeg de seneste oplysninger om de sociale mediers brug, for eksempel fik jeg først dagen inden det seneste tal for LinkedIns antal brugere.

Læs videre…

 

Forfattertip: Styr tidsforbruget på de sociale medier

Bøger og NewPub, Det virtuelle håndtryk, Forfatter, Markedsføring Ingen kommentarer

“Det tager så laaaang tid”, hører jeg ofte forfattere sige, når jeg fortæller om min nye bog Forfatterens guide til sociale medier.  Det tager faktisk alt for lang tid, synes nogle forfattere, og undlader i det mindste bare at prøve et par af platformene for at se, om det også er korrekt, hvad de forestiller sig.

Ja, det tager tid, men ikke uforholdsmæssigt megen tid, hvis man disponerer sin indsats godt, og indsatsen kan betale sig. Det kommer jeg med adskillige eksempler på i bogen. Så hvis du tøver, alene med begrundelsen i tidsforbruget, er der her nogle gode råd til at gøre indsatsen overkommelig. Husk først og fremmest: Du behøver ikke at være til stede på alle platforme, og når du først går i gang, bestemmer du helt selv, hvor megen tid du vil bruge.

Begræns dig

Læs videre…

 

“Et must for forfattere” – skrevet med glimt i øjet

Bøger og NewPub, Det virtuelle håndtryk, Forfatter, Markedsføring, Sociale medier Ingen kommentarer

Efter at have fået mit livs flotteste lektørudtalelse for bogen ”Forfatterens guide til sociale medier”, tør jeg godt udbyde mine forfatterkurser igen her.

Lektørudtalelsen lyder:
”Et must for forfattere. Bogen er gennemarbejdet og proppet med gode råd,  forslag og eksempler og er skrevet med et glimt i øjet.

Den er også yderst nyttig at læse for kommende forfattere, som kan forberede sig og gøre sig nyttige overvejelser om synliggørelse inden udgivelsen.”

Læs videre…

 

Forlagskursus: Brug Twitter og LinkedIn til at få (fag)bøgerne ud

Bøger og NewPub, Det virtuelle håndtryk, Linked In, Markedsføring Ingen kommentarer

Kursus for forlagsmedarbejdere og forlæggere:
Sådan bruger forlaget – og dets forfattere – LinkedIn og Twitter

Forlagskursus 25.august - Brug LinkedIn og Twitter, når (fag)bogen skal udTribal Marketing for bogbranchen!

Tid og Sted:
Tirsdag den 7. februar 2017  Klokken 13.00 -17.00
La Oficina,  Suomisvej 4 1927 Frederiksberg
Pris: 895.- plus moms , Prisen er inklusiv forplejning samt bogen “Forfatterens guide til sociale medier”

LinkedIn er businessplatformen, hvor også den danske (fagbogs)læser går efter troværdig og professionel indsigt gennem netværket.  Twitters kilde springer konstant med nyheder og nicheviden og er samtidig vandingshullet, hvor medie- og kommunikationsfolk mødes og deler nyt.

Læs videre…

 

Sociale medier er oplagte for enhver forfatter

Bøger og NewPub, Det virtuelle håndtryk, Markedsføring, Sociale medier Ingen kommentarer
bogmesse-bogforum-010

På BogForum tog jeg selv utraditionelle midler i brug – viste min bog frem i en lille rullevogn, mens jeg stod på NewPubs stand. Det virkede! Men jeg holder mere af SoMe-metoden 🙂

Tillykke! Du har skrevet en bog eller er godt på vej med en. Nu skal den finde sin læser, nu skal du sælge den! Men hvordan?

De sociale medier kan forkorte vejen til læserne, og dine følgerskare kan blive den stærkeste salgskanal, men kun hvis du forstår at indgå i de samtaler, der kan føres på nettet mellem læserne og dig, i stedet for at kvæle dem med tilbud og reklamer.

Læs videre…

 

Forfatterkurser i 2017: Lær at bruge sociale medier

Bøger og NewPub, Det virtuelle håndtryk, Markedsføring Ingen kommentarer

Tirsdag den 24. januar 2017 13.00-17.00
glahn-forside-1-hvidF
orfatter online: Grundkursus for forfattere og forfatterspirer i Sociale Medier.

Kom frisk, hvis du er forfatter, mikroforlag, skribent, selvudgivere eller bare på vej med en bog.
Et orienterende og inspirerende kursus, der kommer omkring LinkedIn, twitter, facebook og Instagram.
For den tøvende, ikke så trænede.

Vi fokuserer på, hvad du skal lægge mærke til som forfatter, så du kke begår fejl, men får flere læsere og flere foredrag/oplæsninger.

Læs videre…

 

Tips til forfatteren på LinkedIn

Bøger og NewPub, Linked In, Markedsføring Ingen kommentarer

LinkedIn-BoegerSom smagsprøve på min  kommende bog “Forfatterens guide til sociale medier”, der udkommer på Bogmessen i november, får du her et forkortet og blogtilpasset uddrag om, hvordan du som forfatter kan bruge LinkedIn. Afsnittet i bogen er meget længere, men lidt har også ret:
(Du kan bestille bogen her).

Mange forfattere, især fagbogsforfattere og forfattere til speciallitteratur, går glip af synlighed omkring deres bøger og forfatterskab, fordi de ikke er klar over, hvilke muligheder der ligger lige til højrebenet på den verdensomspændende businessplatform LinkedIn.
Her færdes flere end 450 millioner mennesker ( 27. oktober kommer de nyeste tal) , heraf to millioner danskere! Ville det ikke være dejligt, hvis din bog blev synlig her, så du dels kunne få fat i nuværende læserne af bogen, i potentielle læsere – og dermed også kommende købere af bogen, og dels fat i den stamme af mennesker, der deler din passion for det område, du skriver om, så de kan lære dig og dine udgivelser bedre at kende? Det kan jo både skabe et mersalg af din bog og muligheder for at komme ud at holde foredrag eller undervise i emnet. For dig, der er skønlitterær er der også oplagte muligheder, selv om det måske ikke lige er kærligheds- og krimiromaner, der har en naturlig plads på LinkedIn. Men de er der!

Vis dine bøger
I de snart 12 år, jeg har været på LinkedIn, har jeg fundet en række funktioner, som har været medvirkende, endda meget stærkt til, at mine bøger er blevet fundet og købt, og at jeg har fået mange opgaver som oplægsholder, foredragsholder, oplæser og underviser. Nogle af disse tip kan du også bruge uanset hvilken genre, du skriver i.

Læs videre…

 

Hvad nu, hvis jeg vil vise mig som to forskellige personer på LinkedIn?

Blogs, Bøger og NewPub, Forfatter, Linked In, Markedsføring, Sociale medier Ingen kommentarer
Kan man have to identiteter på LinkedIn ? Ja, men pas på hvordan du gør det!

Kan man have to identiteter på LinkedIn ? Ja, men pas på hvordan du gør det!

I øjeblikket underviser jeg forfattere og forlæggere i, hvordan man bruger  LinkedIn til at synliggøre et forfatterskab. At være både en professionel erhvervsperson OG en forfatter på LinkedIn på een og samme tid rummer en række udfordringer, som jeg ser løst på forskellige måder, de fleste desværre ikke i overensstemmelse med LinkedIns retningslinjer.
Indrømmet, det kan også svært at være professionel mandlig ejendomsmægler og samtidig vise, at man skriver Sci-fi-noveller  med en kvindelig helt…..

Svagstrømsingeniør OG angoragarn-sælger

Læs videre…

 

Juletilbud på Bøger

Bøger og NewPub, Kultur, bøger og musik, Markedsføring, Mikrovirksomheder Ingen kommentarer

Frem til og med 20. december 2015 sælges tre af de vigtigste bøger for selvstændige i een pakke for ialt  299.- kroner (plus porto, ialt 332.-). Det er halv pris ! Spar 301.- kroner!
Rum til at arbejde - af Pia JønssonHar vi en aftale - af Peter Lind NielsenDit virtuelle håndtryk - af Abelone Glahn
1. Pia Jønssons “Rum til at arbejde”, der fortæller, hvordan du kan indrette din arbejdsplads, så du får rum til både at tænke og handle.
2. Peter Lind Nielsens “Har vi en aftale”, som er den selvstændiges svar på en juridisk  afdeling
3. og min egen “Dit virtuelle håndtryk”, der grundlæggende fortæller, hvordan du kan bygge en professionel profil op på nettet.




Andre tilbud:

Tre fantastisk nyttige bøger til selvstændige

Læs videre…

 

Forfattere strømmer til Canada i efteråret

Bøger og NewPub, Forbruger, Hverdag, Kultur, bøger og musik Ingen kommentarer
JoAnn Roberts passer velkomstdisken i Torontos harbourfront center hvor den internationale forfatterfestival finder sted.

JoAnn Roberts passer velkomsten i Torontos Harbourfront Center og kan lige akkurat skimtes ved disken.

I disse dage har receptionisten JoAnn Roberts på Harbourfront Center i Toronto megatravlt: Der er International forfatterfestival med et hav af besøgende, både forfattere og folk, der ønsker at møde forfatterne.
De sidste 19 år har hun troligt vist forfattere til rette, taget imod dem og håndteret deres praktiske udfordringer, når de som gæster ved den meget velbesøgte IFOA, International Festival of Authors, møder op og skal finde de sale og udendørs telte, hvor de skal læse op for hundredvis af tilhørere. Men hun er ikke ked af det , tværtimod: Når JoAnn Roberts får programmet for årets forfatterfestival i hånden, ved hun, hvad hun skal læse i løbet af den lange mørke vinter. De fire siders program udgør simpelthen årets bedste anbefalinger.

Canada er et mekka for bogelskere, og oktober-november er højsæson for festivaler, hvor forfattere fra hele verden mødes, læser op af deres seneste udgivelser, og selv tanker op ved at udveksle erfaringer med andre skrivende.
De fire største festivaler finder sted som perler på en snor i Calgary, Vancouver, Toronto og Ottawa. Forfatterne kommer fra nær og fjern. I år er Danmark repræsenteret af Sara Blædel, hvis bog “De glemte piger” netop er udkommet på engelsk, og af Ulrikka S. Gernes, der bl.a. læser op af “Flosset opus for strygere og blæsere”.

Læs videre…

 

« Ældre indlæg